Řidičské oprávnění
K řízení motorového vozidla určité skupiny potřebujeme příslušné řidičské oprávnění, protože jinak nemůžeme vyjet na pozemní komunikaci a být s tímto vozidlem účastníkem provozu. Nejdříve je tedy zapotřebí jej získat. Skupiny na motorku dělíme podle jejich výkonu, přičemž jednotlivé skupiny jsou věkové omezeny. Proto záleží, kolik nám je let, ovšem většinou se vyplatí dělat řidičák na nejsilnější možnou, abychom měli na výběr z co nejvíce strojů a ušetřili si starosti s rozšiřováním daná skupiny.
V dnešní době je zkouška dost komplexní, takže k její zvládnutí je zapotřebí mít teoretické znalosti, orientovat se v provozu, zvládat různé situace, umět dobře ovládat motocykl a tak dále. Zkouška se skládá z teorie, cvičiště a provozu, kde se tohle všechno prověření. Hodin praktického výcviku není zase tolik, takže když Vám něco úplně nejde, tak je lepší si nějakou tu hodinu připlatit, abyste u zkoušek měli větší šanci na úspěch.
Ovládání stroje
Je pochopitelné, že tohle jednostopé vozidlo se chová jinak než osobní automobil, a proto se začátečníci musí naučit celou řadu nových věcí. Řada z nich se trénuje na samotném cvičišti, abychom se naučili techniku jízdy za různých situací. Velmi důležitá je práce s váhou a těžištěm, přičemž třeba u průjezdu zatáčkou platí, že čím vyšší rychlost máme, tím více je potřeba naklánět se. Samozřejmě je nutné získávat postupně nové zkušenosti, čímž se budeme stále zlepšovat.
Je však potřeba stále dbát na svou bezpečnost, protože i statistiky potvrzují, že u tohoto typu motorového vozidla se děje poměrně dost nehod, přičemž některé nekončí moc dobře. V autě máme karoserii airbagy a další různé bezpečnostní prvky, ovšem zde nic takového není. Jízda je zábavná, ale měli bychom pamatovat na své zdraví a podle toho se na silnici chovat. Třeba díky vysoké rychlosti a listí v zatáčce můžeme dostat smyk a stroj položit na bok.