Možná že právě vy nebo někdo z vašich známých se zabývá obchodováním. Na obchodování rozhodně není nic špatného. Je ale potřeba vědět, jak v něm správně chodit, abyste byli úspěšní a plnili si tím vaše cíle. Existuje velká spousta metod, které je možné při obchodování používat. Ne všechny jsou ale snadné. Jednou z takových metod, je i metoda zvaná Market profile. Ta má velkou spoustu výhod, ale našli bychom i nějaké ty nevýhody. Nejedná se ale o jedinou metodu, u které by člověk nějakou tu nevýhodu mohl najít. Všechny totiž nějakou mají. S tím člověk bohužel nic moc nenadělá.
Market profile tradecz.cz, byl založen hlavně z toho důvodu, aby bylo možné zjistit, na kterém místě se během jednoho dne vyskytla ta největší aktivita, týkající se obchodu. Důležité bylo také zjistit, jaký vůbec byl její rozklad, a to za pomoci ceny.
Dalo by se tedy říct, že je možné zjistit, jakým způsobem se vše na trhu rozvíjí. Díky této metodě je tedy možné zjistit, kde se nachází cena, o které bychom mohli říci, že je tak akorát.
Kromě toho, že zobrazuje místa, kde se nachází vhodné ceny, zobrazuje i místa, kde se nachází ceny velmi nízké a o produkty by byl zájem buď minimální, nebo vůbec žádný.
Asi vás nepřekvapí, že na místech, které se zobrazují jako vhodné, se nachází ti největší hráči. Může se jednat například o takové banky aj.
Jestli je něco, co je díky Market profile umožněno, pak je to odhad dalších cen. Samotná cena totiž vždycky míří do těch částí, kde se nacházelo co nejvíce objednávek vůbec.
Za takový základní kámen bychom mohli považovat časovou cenovou příležitost. Něco takového se nejčastěji zobrazuje jako písmena abecedy. Jakmile se otevře nový profil, jednotlivé příležitosti se začnou ukazovat na hladinách.
Existuje ale i profil, zvaný objemový. V něm lze nalézt obchody, které již byly provedeny a zobrazují se v tzv. histogramu.